keskiviikko 26. lokakuuta 2016

Miksi lähdin?

Mulla oli ollut ala-aste ikäsestä asti unelmana lähteä ammattiin valmistumisen jälkeen pisemmäksi aikaa ulkomaille. Silloin ajattelin, että nyt jos joskus (tää ajatus-tapa tosin on muuttunut kovasti reissatessa). Mulla ei ollut silloin mitään mikä sitoisi jäämään. Ei koulua, vakkari-työtä, omaa asuntoa tai muuta.

Australia on aina kiehtonut mua. Sen ihan erilainen ilmasto kun Suomessa, sen upea luonto, kaikki ne eksoottiset eläimet, sikäläinen erilainen kulttuuri, paikalliset ihmiset, sekin miten kaukana se on ja  moni muukin asia. Voisin jatkaa tätä listaa ikuisuuksiin! Viimestään ylä-asteen alussa se varmistui, että Australia olisi se minne menisin. Mutta se oli pitkään vaan mun salainen haave, josta en paljoa puhunut.



Pallottelin ajatusta monia vuosia omassa päässäni ja ajattelin vain, että eihän mun ois mitenkään mahdollista vaan ottaa ja lähteä. Miten mä muka voisin? Tai miten mä pärjäisin?



Huhtikuussa 2015 tein sen päätöksen, että mä uskon itseeni ja lähden. Aloin varovasti kertoa siitä parille mun parhaista kavereista, siskolle, veljille ja äitille. Monet kannusti mua lähtemään ja toteuttamaan mun unelmaa.

Toukokuussa mun ensimmäinen elämän ''iso unelma'' toteutui ja valmistuin leipuri-kondiittoriksi. Mun valmistujaiset oli aika pienet, ihan vaan lähisuku juhlistamassa ja silloin uskaltauduin kertomaan mun lähdöstä, vaikka siinä vaiheessa mikään  ei ollut vielä täysin varmaa. Paitsi mun mielessä.



Kesäkuussa tein viisumihakemuksen. Eli vuoden mittaista working holiday- viisumia hain. Ja varmistuksen viisumista sainkin jo vajaassa kahdessa tunnissa mun s-postiin. Siinä vaiheessa iski ekan kerran, että mähän oikeasti oon tekemässä tän.

Heinä-,elo- ja syyskuu meni pitkälti asioita miettiessä ja järjestellessä. Mietin lähtisinkö aupairiksi, mikä olisi ollut helppo vaihtoehto. Näin jälkikäteen en voisi tyytyväisempi, että olin rohkea ja lähdin reissaamaan. Varasin lennot, ensin mun piti valita minne lennän. Aloitin vuoteni Perthistä, ihan vain siitä syystä, että sinne löysin halvimmat lennot.



21.10.2015 vihdoin kaikki oli valmista ja olin valmis lähtemään matkaan, Ensin yöllä muutaman tunnin ajo Helsinkiin, sieltä lyhyt lento Amsterdamiin, jossa kolmisen tuntia odottelua. Sitten pitkä lento, jolla laitettiin kipeä selkä ja hermot koetuksille, mutta niin sitä selvittiin Kuala Lumpuriin. Malesiassa odotellessa jännitys alkoi jo kasvaa niin suureksi, ettei paikoillaan meenannut pysyä. oli enään vajaan kuuden tunnin lento Perthiin. Ja vihdoin iltapäivällä 22.10 laskeuduin Australiaan ja aloitin aivan uskomattoman vuoden.

-Emilia xx

8 kommenttia:

  1. Vau, sun matka kuulostaa ihanalta ja tää sun blogi vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta! itsekin rakastan reissaamista ja vietin vuoden Jenkeissä vaihtarina, mutta Australia on vielä pysynyt haaveena... :-)

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, toivottavasti jäät seurailemaan myös :)
      Mulla taas Jenkit vielä siintää tulevissa haaveissa ja Australiaankin päästävä takaisin!

      Poista
  2. Ihania kuvia! Ja hyvä postaus muutenkin :)

    http://millatt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. OI, matkasi kuulostaa aibvan ihanalta! Itsekin haluaisin matkustella paljon vanhempana:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mähän lähin kans tosi nuorena yksin liikkeelle, et vielä kun pari vuotta oottaisit.

      Poista
  4. Sulla on kyllä varmasti ollut ihan huikea reissu! Mä oon kans ties miten pitkään haaveillut Australiaan matkustamisesta! Eiköhän se unelma vielä joskus toteudu!
    Blogisi vaikuttaa sellaiselta, että haluan palata tänne myös jatkossa lukemaan uusimmat postaukset :) Ulkoasusta ei kannata ressata, se muokkaantuu blogin mukana koko ajan :) Ehkä sellainen vinkki, että mun mielestä olis kivempi, et olis jokin banneri eikä pelkkää tekstiä!

    ♥:llä HENNA M.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Henna, ihana kuulla. Toivottavasti joku päivä pääset toteuttamaan sunkin unelman!

      Poista