maanantai 7. marraskuuta 2016

Leipuri mä

Niin kuin mun ekassa postauksessa jo kerroinkin, oon leipuri-kondiittori ammatiltani.
Kun oon ollut pieni, mun mummo on ollut leipuri ja kokki. Joten mulle oli aina ihan  selvä, että halun tulla leipuriksi ja iän myötä se varmistui, että konditoria puoli kiinnostaa eniten. Eli pääasiassa kakut, niiden teko ja koristeiden pieni näpertely tekee mut onnelliseksi.

Yläasteen päätyttyä hain leipurikouluihin ympäri maata ja oisinkin päässyt niistä jokaiseen. Syksyllä 2012 aloitin kolmivuotisen koulutuksen Jyväskylässä, hahah vihdoin löysin kouluaineen jossa jopa mä olin hyvä, leipominen. Keväällä 2015 olin jo valmis leipuri-kondiittori. Valmistumisen jälkeen olin kesän ajan paikallisessa kahvilassa töissä ja Australiassa pääsin työskentelemään hienossa ranskalaisessa ravintolassa kondiittorina, lisäksi mulla on paljon kokemusta tilauskakkujen teosta.

Haluisin näyttää teille jotain aijempia kakkuja mitä oon tehnyt. Varmasti tulee näkymään tulevat kakut ja silloin tällöin leivonta postauksia.










Emilia xx

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti